Tiedäthän tunteen, kun tallissa ei tunnu olevan sopivaa hevosta? Juuri sellaista tietynlaista, joka erottuu muista. Noh, lähdinpä ostosmatkalle hevosenkokoisine kasseineni. Ensin eksyin hevostalli.netin foorumille katselemaan ravihevosia ihan sen takia, että siellä voisi ehkä olla jotain uutta (löysin tosin mukavia hevosia: russivarsan, sh-tamman ja ranskisoriin, mutta ei niistä sen enempää, kun nyt hakusessa on kylmäverinen). Pyörähdin vielä ravilistan foorumilla tarkistamassa, olisiko tullut uusia varsoja, mutta ei sitten mitään (ja vanhat topicithan on luettu, ja niistä ei juuri sitä yhtä Oikeaa löytynyt).

Noh, jos ravilistalle jätetty viesti ei auta minua etsinnässäni, menen taas tallikierrokselle (siinä on vaan se paha puoli, että sitten raapustelen paperit täyteen hevosten nimiä, joista haluan varsan). Tallien kierteleminen on mukavaa, mutta pitkästä "kivat hevoset, joista tahdon varsan"-listasta ei ole kovin paljoa hyötyä, kun ei ole aikomusta ostaa kuin vain se yksi varsa.

Kaipa minua vieläkin vainoaa vähän se taka-ajatus, että jos joskus haluan tilausvarsaa, ja saan kieltävän vastauksen. Olen niin tottunut saamaan kaiken haluamani, ellei kilpailua synny. Tulikin mieleen, että huutokauppa olisi mukava järjestää keväämmällä. Pitäisikin ehkä mennä ehdottelemaan foorumille tätä? Mutta palatakseni aiheeseen, en oikeastaan tiedä miksi minulla on tällainen fobia. Minulla on mahdollisuus saada kaikki varsat, mitä haluan - huolimatta siitä, että en lupaa maata ja taivasta. Ravipuolella on mukavaa, kun ei tarvitse olla suuria tavoitteita saadakseen hienoja hevosia.

Viime aikoina on puhuttu jonkin verran siitä, kuinka ravipuolikin on muuttumassa kisapainotteiseksi. Tämänhän pitäisi heti näkyä minulle myytävien varsojen määrässä, sillä en ole lisännyt kisaamistani yhtään (pikemminkin vähentänyt), mutta eihän se näy. Ihan samaan tapaan olen saanut varsoja kuin ennenkin. Se ei voi myöskään johtua mistään asemasta, sillä minä olen vieläkin aikamoinen uusavuton ja tulokas ravitalleilussa. Kateellisten panettelua? Tuskin sitäkään, mutta en oikein tiedä mihin perustaa tuo väite. Myönnän, tuloksia halutaan nykyään enemmän ajallaan (minä olen ihmeissäni, kun tänä syksynä jotkut ovat kyselleet tuloksien perään, en ainakaan ennen ole tähän törmännyt), mutta en tiedä onko sekään kunnon vastaus. Nooh, aika näyttäköön.

Eilen tuli tunne, että raviharrastus on ihanaa, ja se tunne on säilynyt tänäänkin. Nyt pitää vaan pitää suurpäivitys ja sitten voi taas alkaa riehua ravimaailmassa täysipainoisesti. Pitäisi kiertää tallit läpi, että saisi ensi kevään varsat suunniteltua ja pitäisi sitä ja tätä. Miksei voi olla nopeampaa nettiä käytössä juuri nyt?